DOLUNAY FM ISLAMI FORUM

*Hos Geldiniz* Allahumme Salli Ala Seyyidina Muhammed * Deyip OYLE CIKIN iNSALLAH

Join the forum, it's quick and easy

DOLUNAY FM ISLAMI FORUM

*Hos Geldiniz* Allahumme Salli Ala Seyyidina Muhammed * Deyip OYLE CIKIN iNSALLAH

DOLUNAY FM ISLAMI FORUM

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
DOLUNAY FM ISLAMI FORUM

Saat

Giriş yap

Şifremi unuttum

Kimler hatta?

Toplam 3 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 3 Misafir

Yok


Sitede bugüne kadar en çok 67 kişi Cuma Tem. 28, 2017 10:45 pm tarihinde online oldu.

Dua Kuran-i Kerim Dinle

En çok konu başlayanlar

En son konular

» Sabah ve İkindi Namazından Sonra Nafile Namaz Kılınır mı?
Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ? EmptyÇarş. Haz. 27, 2012 9:16 am tarafından Admin

» Kur'an okumanın zararları
Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ? EmptyÇarş. Haz. 27, 2012 8:33 am tarafından Admin

» İslam Düşmanlarını Sevmenin Zararları
Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ? EmptyÇarş. Haz. 27, 2012 8:29 am tarafından Admin

» Vaktin Önemi ve Onu Boş Yere Harcamanın Zararları
Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ? EmptyÇarş. Haz. 27, 2012 8:26 am tarafından Admin

» Hadis Ezber Etkinlikleri
Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ? EmptyPerş. Mayıs 24, 2012 1:29 am tarafından Admin

» Namaz Dersleri
Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ? EmptyPerş. Mayıs 24, 2012 1:21 am tarafından Admin

» Regaip Kandili ile ilgili Hadisler
Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ? EmptyPerş. Mayıs 24, 2012 12:39 am tarafından Admin

» Regaib Kandili Nedir?
Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ? EmptyPerş. Mayıs 24, 2012 12:28 am tarafından Admin

» Üç Aylar İle İlgili Hadis-i Şerifler..
Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ? EmptyPerş. Mayıs 24, 2012 12:11 am tarafından Admin

Her gune ozel soz

Ezan Ve Namaz Vakitleri



En iyi yollayıcılar

Istatistikler

Kullanıcılarımız toplam 203 mesaj attılar bunda 142 konu

Toplam 12 kayıtlı kullanıcımız var

Son kaydolan kullanıcımız: vildankader@gmail.com

Cevşen-ül Kebir

Ey OguL

EY OGUL...... Bu yalan dünya mesakkat ve çile yeridir,sikintisiz çilesiz hayat hayat degildir,musibetlerse iyilerin hep pesindedir,dinle bütün nebiler neler çekmis EY OGUL...... Ademle havva akibet cennetten kovuldu,yakubunsa yillarca gözleri görmez oldu,eyyubun vücudunu habis kurtlar bürüdü,dert çekmeden kemale eremezsin EY OGUL...... ibrahim gibi ateslere atilmadikça,ismail gibi minada kurban olmadikça,yunus gibi baligin karninda kalmadikça ,gerçek müslüman olamazsin EY OGUL....... Aise gibi iftiraya ugramadikça,musa gibi kizildenize açilmadikça,yusuf gibi kardesler kuyuya atmadikça,sen dervis olamazsin EY OGUL..... Isa gibi çarmiha zulmle gerilmedikçe,süleyman gibi kus dilini bilmedikçe,nuh gibi tufanda gemiye binmedikçe,cennet ucuz degil kazanamazsin EY OGUL..... Hazreti ömer adaletle daim yogruldu,meryem magarada babasiz çocuk dogurdu,rabia ise bodrumda yilanla dost oldu,çile çekmeden alim olamazsin EY OGUL..... Veysel karani ise ana sözü dinlerdi,mevlana hak hak diye dönüp rabbe yöneldi,evliya çelebi hep diyar diyar gezerdi,rabbini aramadan bulamazsin EY OGUL.... Ali hem cengaverdi hemde çok cesaretli,yunus taptuka yillarca hizmet eyledi,imami azam elma suyunu içiverdi,gaflete dalmadan uyanamazsin EY OGUL..... Hazreti Muhammed gibi hicret etmedikçe,ayagina deve dikenleri batmadikça,magarayi örümcekler agla sarmadikça,hak dostuna komsu olamazsin EY OGUL.... Peygamberimize amcasi çok eziyet etti,nuhun oglu ise gemiye binmedi,kabil kardesini vurup nefsine yenildi,düsman uzakta deme en yakinin EY OGUL..... Bütün çileler bosuna çekilmedi,aciyla sabirla biryerlere gelindi,hepside tek tek imtihana tabi tutuldu,kazananlar kevser suyundan içti EY OGUL...... Atese dayanacagin kadar günah isle,büyük ruhlar büyük aci çeker bunu belle,sen peygamberlerin kuranin yolunu izle,ne kadar haksizliga ugrasanda EY OGULLLLLLL....... Yazar: Nur Yuzlum________

    Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ?

    Admin
    Admin
    Admin


    Mesaj Sayısı : 207
    Kayıt tarihi : 18/03/12

    Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ? Empty Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ?

    Mesaj  Admin Perş. Nis. 12, 2012 11:49 pm

    Soru:Selamun Aleykum
    Hayatta iken birden fazla erkekle evlenen bir kadın, öldükten sonra cennette hangi kocası ile birlikte (hangi kocasının eşi) olur?
    Admin
    Admin
    Admin


    Mesaj Sayısı : 207
    Kayıt tarihi : 18/03/12

    Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ? Empty Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ?

    Mesaj  Admin Perş. Nis. 12, 2012 11:51 pm

    Cevap:Aleykum selam kardeş, ahirette takvaca en üstün olanını seçer(ister) ya da onunla evlenir.

    En doğrusunu Rabbim bilir.

    Admin
    Admin
    Admin


    Mesaj Sayısı : 207
    Kayıt tarihi : 18/03/12

    Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ? Empty Kocası Öldüğü İçin, Birden Fazla Erkekle Evlenen Kadın, Ahirette Hangi Kocasına Eş Olur ?

    Mesaj  Admin Perş. Nis. 12, 2012 11:53 pm

    İlim ehlinin bu meselede üç görüşü vardır:
    Birincisi: Kadın, dünyada kendisiyle birlikte iken (onun nikahında iken) ahlâk yönünden en güzel olan kocasıyla birlikte olur.
    İkincisi: Kadından, dünyadaki kocaları arasından birisini seçmesi istenir.
    Üçüncüsü: Kadın, nikahında iken öldüğü son kocasının eşi olur.
    Bu görüşlerin, doğruya en yakın ve sahih olanı; üçüncü görüştür. Çünkü bu konuda Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'e âit bir hadis vardır.
    Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem bu konuda şöyle buyurmuştur:


    <BLOCKQUOTE>
    (( أَيُّمـَا امْرَأَةٍ تُوُفِّيَ عَنْهَا زَوْجُهَا فَتَزَوَّجَتْ بَعْدَهُ فَهِيَ لِآخِرِ أَزْوَاجِهَا. )) [ صححه الألباني في صحيح الجامع برقم: 2704 وفي سلسلة الأحاديث الصحيحة برقم:1281]

    "Hangi kadın, kocası ölür de ondan sonra evlenirse o, cennette (dünyada iken nikâhında öldüğü) son kocasının eşi olur." (Elbani; "Sahihu'l-Cami'"; hadis no: 2704. "Silsiletu'l-Ehadisi's-Sahiha", hadis no: 1281).
    </BLOCKQUOTE>

    Yukarıda zikredilen bu görüşler, özet olarak böyledir. Bu görüşlerin detayına gelince, bunların delilleri şöyledi:
    Birinci görüşün delili:

    Kurtubi Allah ona rahmet etsin şöyle demiştir:
    "Ebu Bekir b. en-Neccad şunu zikrederek demiştir ki: Bize, Ca'fet b. Muhammed b. Şâkir nakletti. O, Ubeyd b. İshak el-Attâr'dan nakletti. O, Sinan b. Harun'dan nakletti. O, Humey'den, o da Enes b. Malik'ten Allah ondan razı olsun naklettiğine göreEnes b. Malik şöyle demiştir:


    <BLOCKQUOTE>(( قَالَتْ أُمُّ حَبِيبَةَ: ياَ رَسُولَ اللهِ! الْـمَرْأَةُ يَكُونَ لَـهَا زَوْجَانِ، ثُمَّ تَـمُوتُ فَتَدْخُلُ الْـجَنَّةَ هِيَ وَزَوْجَاهَا، لِأَيِّهِمـَا تَكُونُ لِلْأَوَّلِ أَوْ لِلآخِرِ؟ قَالَ: تُـخَيِّرُ أَحْسَنَهُمـَا خُلُقًا كَانَ مَعَهَا فيِ الدُّنْيَا يَكُونُ زَوْجُهَا فيِ الْـجَنَّةِ يَا أُمَّ حَبِيبَةَ! ذَهَبَ حُسْنُ الْـخُلُقِ بِخَيْرِي الدُّنْيَا وَالْآخَرِةِ .)) [ التذكرة في أحوال الموتى والآخرة 2/278]

    "Ümmü Habibe Allah ondan razı olsun şöyle dedi:
    Ey Allah'ın elçisi! Bir kadın, (dünyada) iki defa evlenir de sonra ölürse, kendisi ile birlikte (dünyadaki) iki kocası da cennete girerse, bu kadın, hangisinin, birinci kocasının mı, yoksa ikinci kocasının mı eşi olur?</BLOCKQUOTE>
    Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki:
    <B>

    <BLOCKQUOTE>İkisi arasında dünyada iken kendisine karşı ahlâkı en güzel olanını seçmesi (tercih etmesi) istenir.(O da onu seçer.) Böylece o erkek, cennette onun eşi olur. Ey Ümmü Habibe! Güzel ahlâk, dünya ve âhiretin bütün iyiliklerini beraberinde alıp götürdü (geride bir şey bırakmadı.)" (et-Tezkira Fî Ahvâli'-Mevtâ ve'l-Âhira; c: 2, s: 278).</BLOCKQUOTE>
    </B>
    Ben derim ki: Bu hadis, çok zayıftır. Hadisin iki illeti (zayıf olmasının sebebi) vardır: Bunlar; Ubeyd b. İshak el-Attâr ve Sinan b. Harun'dur
    Birincisi: Ubeyd b.İshak el-Attâr, çok zayıftır.
    İkincisi: Sinan b. Harun, zayıftır.
    Hadis âlimlerinin Ubeyd b.İshak el-Attâr hakkındaki görüşleri:
    Yahya b. Maîn şöyle demiştir:"Ubeyd b.İshak el-Attâr; (hadis ilminde) hiçbir şey etmez.
    Ebu Hâtim er-Râzî şöyle demiştir:"(Ubeyd b.İshak el-Attâr'da) hayırdan başka bir şey görmedik.Fakat sebt birisi değildir. Hadisinde bazı münkerlikler vardır." (el-Cerh ve't-Ta'dîl; c: 5, s: 401).
    Nesâî; "el-Cerh ve't-Ta'dîl fi'd-Duafâi ve'l-Metrûkîn"; s: 72'de şöyle demiştir: "(Ubeyd b.İshak el-Attâr), hadisi, terkedilmiştir."
    Zehebî Ubeyd b.İshak el-Attâr hakkında şöyle demiştir: "Yahya (b. Maîn) onu zayıf saymıştır."
    Buhârî şöyle demiştir: "(Ubeyd b.İshak el-Attâr'ın) hadislerinde münkerlikler vardır."
    el-Ezdî şöyle demiştir: "(Ubeyd b.İshak el-Attâr), hadisi, terkedilmiştir."
    Dârekutnî şöyle demiştir:"(Ubeyd b.İshak el-Attâr), zayıftır."
    Ebu Hâtim'e gelince, ondan (Ubeyd b.İshak el-Attâr'tan) râzı (hoşnut) olmuştur.
    İbn-i Adiyy şöyle demiştir: "(Ubeyd b.İshak el-Attâr'ın) rivâyet ettiği hadislerinin geneli, münkerdir." (Bkz: Mîzânu'l-İ'tidâl; c: 5, s: 24).
    İbn-i Adiyy yine şöyle demiştir:"Bu hadis, onun rivâyet ettiği münkerlerden birisidir." (el-Kâmil; c: 5, s: 347).
    İbn-i Adiyy devamla şöyle demiştir:Rivâyet ettiği hadislerin geneli, ya senedi, ya da metni münkerdir."
    Sinan b. Harun'a gelince âlimler onun hakkında şöyle demişlerdir:İbn-i Hibban şöyle demiştir:"(Sinan b. Harun), hadisi çok münkerdir. Münker hadisleri de, meşhur kimselerden rivâyet eder..."
    Yahya b. Maîn şöyle demiştir: "Sinan b. Harun el-Bercemî'nin hadisi, (hadis ilminde) hiçbir şey sayılmaz." (el-Mecrûhîn; c: 1, s: 354).
    el-Akîlî Sinan b. Harun için bu hadisi zikretmiş ve şöyle demiştir:"Buna göre, onun hadisi, delil olarak gösterilmesi doğru olmaz.Çünkü o, çok zayıftır. Bu sebeple bu söz, sâkıttır." (ed-Duafâ; c: 2, s: 171).
    İkinci görüş: Kadından, dünyadaki kocaları arasından birisini seçmesi istenir.
    Bu görüşte olanın herhangi bir delinini göremedim.
    "et-Tezkira Fî Ahvâli'-Mevtâ ve'l-Âhira"; c: 2, s: 278'de bir mesele zikredilmiş sonra da şöyle denilmiştir."Kadın, kocası var idiyse (dünyada evlenmiş ise) kocasını seçmesi (tercih etmesi) istenir."
    El-Aclûnî şöyle demiştir:".... denildi ki: Ahlâkı en güzel olan ile birlikte olur! Yine denildi ki: Kendisinden, dünyadaki kocaları arasından birisini seçmesi istenir." (Keşfu'l-Hafâ; c: 2, s: 392).
    Değerli âlim Muhammed b. Salih el-Useymîn de fetvâlarında bu görüşü tercih etmiştir. (c: 2, s: 53).
    Üçüncü görüşe gelince onların bu konuda birçok delilleri vardır:

    a) İmam Taberânî şöyle demiştir:
    "Bekr, Muhammed b. Ebî's-Serî el-Askalânî'den, o, Velîd b. Müslim'den, o, Ebu Bekr b. Abdullah b. Ebî Meryem'den, o, Atiyye b. Kays el-Kulâî'den bize haber verdiğine göre, Muâviye, Ebu Derdâ'nın vefatından sonra Ümmü Derdâ ile evlenmek isteyince Ümmü Derdâ ona şöyle cevap vermiştir:

    Ben, Ebu Derda'nın, Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in şöyle derken işittim, dediğini duydum:



    <BLOCKQUOTE>(( أَيُّمـَا امْرَأَةٍ تُوُفِّيَ عَنْهَا زَوْجُهَا فَتَزَوَّجَتْ بَعْدَهُ فَهِيَ لِآخِرِ أَزْوَاجِهَا. ))

    "Hangi kadın, kocası ölür de ondan sonra evlenirse o, cennette (dünyada iken nikâhında öldüğü) son kocasının eşi olur."
    </BLOCKQUOTE>
    <BLOCKQUOTE>Bu sebeple ben, seni Ebu Derdâ'ya tercih edemem."Bu söz üzerine Muaviye, Ümmü Derda'ya mektup yazarak şöyle demiştir:
    O halde oruç tut. Çünkü oruç,şehveti kırar."(el-Mu'cemu'l-Evsat; c: 3, s: 275).
    </BLOCKQUOTE>

    Ben derim ki: Bu hadisin iki illeti (zayıf olmasının sebebi) vardır: Bunlar; Ebu Bekr b. Ebî Meryem ile Velîd b. Müslim'in, senedin geri kalan kısmında hadisi rivâyet ettiğini açıkça zikretmemesidir.
    Hadis âlimlerinin görüşleri:
    İbn-i Hibban şöyle demiştir:
    "Ebu Bekr b. Meryem, Şam ehlinin en hayırlı kimselerindendir.Fakat kendisi, ezberi kötü idi. O, benim yanımda, bir şeyi rivâyet ettiğinde vehme kapılan birisi olmadığı için metruk (hadisi terkedilen/alınmayan) birisi değildir. Ama sika kimselerin izlediği yolu izleyen birisi olmadığı için de hadisi tek başına rivâyet ettiğinde hadisi huccet olarak kabul edilen birisi de değildir." (el-Mecrûhîn; c: 3, s: 146).

    Velîd b. Müslim'in tedlîsi'ine gelince, o, "Tesviye Tedlisi" konusunda meşhurdur. Bu tedlise göre, iki sika arasındaki zayıf olan râviyi düşürmektir (adını zikretmemektir). Bunun içindir ki âlimler, bu kısım üzerine çalışan kimselere şunu şart koşmuşlardır: Rivâyetinden sonra senedin her tabakasında açıkça rivvâyet ettiğini söylemesi, zikretmesidir.

    Bkz: (Sibt b. el-Acmî'nin; "et-Tebyîn Li Esmâi'l-Mudellisîn"; s: 235 ile Hâfız İbn-i Hacer'in; Tabekâtul-Muhaddisîn"; s: 51.)


    b). İmam Ebu'ş-Şeyh el-Esbahânî şöyle demiştir:

    "Ahmed b. İshak el-Cevherî, İsmail b. Zurara'dan, o, Ebu'l-Melih er-Rikkî'den, o, Meymûn b. Mehrân'dan,o, Ümmü Derda'dan, o da Ebu Derda'dan bize haber verdiklerine göre, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:

    <B>

    <BLOCKQUOTE>(( إِنَّ الْـمَرْأَةَ لِآخِرِ أَزْوَاجِهَا. )) [ طبقات المحدثين بأصبهان]

    "Şüphesiz kadın, (cennette, dünyada iken nikâhında öldüğü) son kocasının eşi olur." (Tabekâtul-Muhaddisîn bi Esbahan; c: 4, s: 36).</BLOCKQUOTE>
    </B>

    Ben derim ki: Bu hadisin râvîleri, bilinen sika kimselerdir. Fakat Ahmed b. İshak el-Cevherî'nin biyografisini bulamadım.Ancak Ebu'ş-Şeyh'in kendisi, bu hadisi, hasen hadislerden saymıştır.
    Eğer bu hadis, denildiği gibi ise, bu meselede senedi en temiz olan hadistir. Yine de en iyisini Allah Teala bilir.

    c). el-Hatîb el-Bağdâdî şöyle demiştir:

    "Semura b. Hacer, Enbâr'a ikâmet eden Ebu Hacer el-Horasânî'den, o Hamza b. Ebî Hamza en-Nusaybî, Ammar b. Atâ el-Horasânî ve Rabî' b. Bedr b. Bedrî, o, İshak b. Behlûl et-Tenevhî'den, o, Ali b. Ebî Ali'den, o, Ebu Ğânim Muhammed b. Yusuf el-Ezrak'tan, o demiştir ki: Babam bize dedesinden, o, Semura b. Hacer Ebu Hacer el-Horasânî'den, o Hamza en-Nusaybî'den, o, Ebu Muleyke'den, o da Âişe'den Allah ondan râzı olsunbize naklettiklerine göre, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:


    <BLOCKQUOTE>(( الْـمَرْأَةُ لِآخِرِ أَزْوَاجِهَا. )) [ تاريخ بغداد]

    "Şüphesiz kadın, (cennette, dünyada iken nikâhında öldüğü) son kocasının eşi olur." (Bağdad Tarihi; c: 9, s: 228).</BLOCKQUOTE>


    Ben derim ki: Bu hadis, çok zayıftır. Hadisin râvîleri arasında Hamza en-Nusaybî vardır ki bu şahıs çok zayıftır.
    Hadis âlimlerinin Nesâî Hamza en-Nusaybî hakkındaki görüşleri:
    İmam Nesâî Hamza en-Nusaybî hakkında şöyle demiştir:
    "Hadisi metruktur (terkedilmiştir)." ("ed-Duafâ ve'l-Metrûkîn"; s: 39).
    İmam Ahmed Hamza en-Nusaybî hakkında şöyle demiştir:
    "Hadisi matruhtur (atılmıştır/kabul edilmemiştir).
    Yahya b. Mâîn Hamza en-Nusaybî hakkında şöyle demiştir:
    "Hiçbir şey değildir. Bir kuruş bile etmez."
    Buhârî ve Râzî, Hamza en-Nusaybî hakkında şöyle demişlerdir:
    "Hadisi münkerdir."
    Nesâî ve Dârekutnî, Hamza en-Nusaybî hakkında şöyle demişlerdir:
    "Hadisi metruktur (terkedilmiştir)."
    İbn-i Adiy Hamza en-Nusaybî hakkında şöyle demişlerdir:
    "O, hadis uydurur."
    İbn-i Hibban Hamza en-Nusaybî hakkında şöyle demişlerdir:
    "Uydurma hadislerle sikalardan ayrılır. Öyle ki sanki o uydurma hadislerin mutemedi gibidir. Bu sebeple ondan hadis rivâyet etmek, helâl olmaz." (Bkz: İbn-i Cevzî; "ed-Duafâ ve'l-Metrûkîn"; c: 1, s: 237).


    d). Beyhakî Hamza en-Nusaybî hakkında şöyle demiştir:

    "Muhammed b. Abdullah el-Hâfız'dan, o, Ebu'l-Abbas Muhammed b. Yakub'dan, o, Yahya b. Ebî Tâlib'den, o, İshak b. Ebî Tâlib'den, o, İshak b. Mansur'dan, o, İsa b. Abdurrahman es-Sülemî'den, o, İshak'tan, o, Sıle'den, o da Huzeyfe'den Allah ondan razı olsun bize haber verdiğine göre Huzeyfe hanımına şöyle demiştir.



    <BLOCKQUOTE>
    (( إِنْ شِئْتِ أَنْ تَكُونيِ زَوْجَتيِ فيِ الْـجَنَّةِ، فَلاَ تَزَوَّجيِ بَعْدِي، فَإِنَّ الْـمَرْأَةَ فيِ الْـجَنَّةِ لِآخِرِ أَزْوَاجِهَا فيِ الدُّنْيَا ، فَلِذَلِكَ حَرَّمَ اللهُ عَلَى أَزْوَاجِ النَّبِيِّ r أَنْ يَنْكِحْنَ بَعْدَهُ، لِأَنَّهُنَ أَزْوَاجُهُ فيِ الْـجَنَّةِ. )) [ السنن 7/69 وسلسلة الأحاديث الصحيحة للألباني (1281)]

    "Cennette eşim olmak istiyorsan,benden sonra evlenme! Çünkü kadın,cennette dünyada iken nikâhında öldüğü son kocasının eşidir. Bunun içindir ki Allah Teâlâ Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in eşlerine kendisinden sonra evlenmelerini onlara haram kılmıştır. Çünkü onlar, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in cennetteki eşleridir." (Sünen, c: 7, s: 69. Silsiletu'l-Ehâdîsi's-Sahîha", hadis no: 1281).</BLOCKQUOTE>


    Ben derim ki: Bu hadiste İshak es-Subey'î vardır ki o, hem müdellis, hem de hadisleri karıştırmıştır. Bu sebeple bu eser, zayıftır.
    Hadis âlimlerinin görüşleri:
    Bkz: Tarablusî'nin; "İhtilat ile İtham Edilenler", s: 64 ve İbn-i Hacer'in: "Tabekâtu'l-Mudellisîn", s: 42.
    Elbani "Silsiletu'l-Ehâdîsi's-Sahîha", hadis no:1281'de sahih olduğunu belirtmiştir.


    e). İbn-i Asâkir, İkrime'den rivâyet ettiği esere göre İkrime şöyle demiştir:

    "Ebu Bekir'in kızı Esma Allah ondan ve babasından razı olsun, Zübeyr b. Avvâm'ın nikahında idi. Zubeyr de ona karşı çok sert idi.Bu sebeple (birgün) babasına geldi ve onu babasına şikâyet etti.Bunun üzerine Ebu Bekir: Kızcağızım! Sabret. Çünkü eğer kadının salih bir kocası varsa, sonra o kocası vefat eder de kadın ondan sonra evlenmezse, ikisinin arası cennette birleştirilir (Allah Teâlâ ikisini cennette biraraya getirir.)"

    ElbaniAllah ona rahmet etsin bu eser hakkında şöyle demiştir:

    "Ricâli (râvîleri) sikattır. Ancak bu eser mürseldir. Çünkü İkrime, Ebu Bekir'e yetişmemiştir. Ancak İkrime, Ebu Bekir[/B]'in kızı Esma'dan almış olabilir. Yine de en iyisini Allah Teala bilir." (Silsiletu'l-Ehâdîsi's-Sahîha", c: 3, s: 276)
    .


    Değerli kardeşim Özet olarak şunu diyebiliriz:

    - Kadın, dünyada kendisiyle birlikte (onun nikahında) iken ahlak yönünden en güzel olan kocasıyla birlikte olur, görüşünün herhangi bir sahih delili yoktur.

    - Kadın, dünyadaki kocaları arasından birisini seçer, görüşünün de herhangi bir delili kesinlikle yoktur.

    - Kadın, nikahında iken öldüğü son kocasının eşi olur, görüşü, doğruya en yakın olan görüştür. Bunun da sebebi; Ümmü Derda'nın rivâyet ettiği hasen hadisinin merfû olması ve bunun te'yid eden Huzeyfe ve Esma'nın mevkûf eserleridir.Bu iki eser, merfû hadise kuvvet kazandırmak ve bu görüşün muteber bir temeli olduğunu açıklamak için yeterlidir.
    Değerli alim Elbani "Silsiletu'l-Ehadisi's-Sahiha", no:1281'de hadisin sahih olduğunu belirtmiştir.
    Yine de en iyisini Allah Teala bilir.

      Forum Saati Cuma Nis. 19, 2024 1:07 am